Jak COVID-19 wpłynął na rynek luksusowej biżuterii
Mimo że wielu sprzedawców dostosowało się do wymogów COVID-19, dokonując zakupów przez Internet i umawiając się na prywatne wizyty, w pierwszej połowie 2020 roku sprzedaż jako całość gwałtownie spadła.
Niestety, analitycy rynku spodziewają się, że ten schemat utrzyma się do końca roku, z niewielkim ożywieniem przewidywanym na rok 2021.
Z raportu firmy Bain & Company wynika, że dobra luksusowe ucierpiały w skali globalnej. Oczekuje się, że ten segment rynku, obejmujący zarówno biżuterię, jak i zegarki, zmniejszy się o 20 do 35% w ujęciu rocznym. Oto, co może się wydarzyć do końca 2020 roku.
Globalny spadek popytu
Według raportu "Jewelry and Silverware Global Market Report 2020", eksperci branżowi spodziewają się spadku sprzedaży z 203,3 mld USD w 2019 r. do 198,5 mld USD w 2020 r., na co wpływ będzie miała pandemia i środki dystansu społecznego.
Na początku 2021 roku tendencja ta może się odwrócić i powoli rosnąć do 2023 roku. Światowa Rada Złota (World Gold Council) poinformowała, że popyt na złotą biżuterię spadł do poziomu z 2010 roku, czyli o 26% w ujęciu rocznym.
Nagła zmiana koreluje ze społecznymi środkami dystansu wdrożonymi w najciężej dotkniętych regionach świata. W ciągu ostatnich kilku lat region Azji i Pacyfiku - a w szczególności Chiny - stał się największym na świecie rynkiem zbytu dla biżuterii i wyrobów ze srebra, na który przypada prawie 20 procent wszystkich sprzedaży w 2019 roku. Zaraz za nim plasuje się Ameryka Północna, której udział w globalnej sprzedaży wynosi blisko 25%.
Sygnały ze stycznia wskazywały na takie spowolnienie, zwłaszcza w przypadku branży diamentowej. Do marca w Chinach zamykano sklepy jubilerskie i inne rodzaje sprzedawców detalicznych, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa.
Ponieważ same Chiny odpowiadają za około 15% światowego przemysłu diamentowego, działanie to miało szybki i znaczący wpływ, który od tego czasu rozszerzył się na cały świat, zwłaszcza na rynki luksusowe i "doświadczalne", takie jak Włochy i Stany Zjednoczone.
Jeszcze bardziej spowolniło to handel, a imprezy branżowe zostały odwołane, przełożone na późniejszy okres tego roku lub przeniesione na rok 2021.
Wszystko idzie w stronę cyfryzacji
Firma Hannoush Jewelers of Connecticut wyprzedziła konkurencję, udostępniając swoją ofertę online. Chociaż sklepy zostały już ponownie otwarte, nadal oferujemy wirtualne spotkania dla tych, którzy nie mogą przyjść do nas.
Platinum Guild International's 2020 Platinum Jewellery Business Review wskazuje, że podczas gdy coraz więcej konsumentów dokonuje zakupów online, cyfryzacja usług sklepów jubilerskich rozpoczęła się w 2019 roku i nabrała tempa wraz z ostatnimi wydarzeniami.
Jeśli chodzi o pełne wykorzystanie platform cyfrowych, raport wskazuje, że większość marek biżuterii pozostaje w tyle, zwłaszcza jeśli chodzi o tworzenie tożsamości i historii marki. Marketing cyfrowy i media społecznościowe, w tym influencer marketing, pomogły przyciągnąć konsumentów, którzy normalnie nie odwiedziliby sklepu jubilerskiego. W rezultacie, te techniki i przejście na cyfryzację pomogły w zwiększeniu sprzedaży z okazji Dnia Matki.
Niezależnie od tego, czy szukasz pierścionka zaręczynowego, luksusowego zegarka czy innego elementu biżuterii, zacznij poszukiwania od nas. Przejrzyj nasz wybór online, a następnie odwiedź jedną z naszych dogodnych lokalizacji, aby dowiedzieć się więcej.
Komentarze (0)